wtorek, czerwca 28, 2022

Małe formy – prosto „kroszki” (ros.: „kroszecznyj – drobny)

Sożaleju Oj, zbanoki Pustiaki! Ech, baniaki Miedniaki! * Czy znajdzie się Budto gliniak Libo fajans Mieżdu wami jaki? *(ros.: „miednyj”- miedziany). (Więcej o naczyniach: 2Krl 4,1n) Ja, Wołk Domniemana rozmowa św. Franciszka z wilkiem stepowym. (-Nie tym z Gubio). Homo et lupus fratres - Człowiek i wilk są braćmi! Połóż tu, co masz dla mnie! Radzę ci - lepiej nie zwlekaj! Zachowaj stosowny dystans, Trzymaj się odtąd z daleka! „Ja wołk, ty mienia nie trogaj!” -Jestem wilkiem, ty mnie nie tykaj! Ja boso, ty zaś w „sapogach”, Czy w lesie nie masz konika?! Nie próbuj mnie oswoić, Przed nami ledwie chwilka! Wiem, że się mnie nie boisz. -Nakarm i ‘ostaw’ wilka! Żyjesz z rozboju przecież, Jednak prosisz o litość? Czy nie chcąc mieszkać w lesie, Musisz zachować dzikość? *** Morał: „Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka!” B-stok, 16.XI.2021AD R.K.

Brak komentarzy: